lauantai 30. huhtikuuta 2016

WELCOME TO SYDNEY: DAY 1

*Postaus on toteutettu yhteistyössä EF Education Firstin kanssa

"Don't worry about the world ending today, it's already tomorrow in Australia!"
- Charles M. Schulz

Vähän aikaa sitten multa toivottiin postausta Sydneyn kaupunkivierailulta, joten nyt vihdoin päädyin toteuttamaan sen. Jaan tän postauksen kahteen osaan day 1 ja days 2&3. Myöhemmin tulee varmasti myös kooste kaikista Sydeneyn aktiviteeteista. Meidän kurssin lopussa vietimme 3 päivää (2 yötä) ihanassa Sydneyn kaupungissa (Huom! Syndey EI ole Australian pääkapunki vaan Canberra). Kaupunkivierailu kuului matkan hintaan, joten vietimme yhdessä loistavan loppuhuipennuksen matkalle.

Edellisenä iltana meillä oli graduation ja seuraavana aamuna jouduttiinkin heräämään aamu neljän aikaan. Siinä sitten sanottiin heipat perheelle ja suunnattiin lentokentälle, josta lento lähti 6:45. Perillä Sydneyssa oltiin yhdentoista aikaan, jolloin hypättiin bussiin ja suunnattiin meidän hotelille. Majoituttiin Aarons hotellissa China townissa. Sijainti oli aivan täydellinen, mutta huoneissa ja viihtyvyydesä oli aika paljon parantamisen varaa. Yhdessä huoneessa oli 4-6 henkilöä, mutta onneksi saimme itse vaikuttaa huonejakoihin.

Meillä ei ollut aamupalaa tai lounasta, joten saatiin EF:ltä lounaspussit, jotka sisälsivät mehua, leipää ja hedelmää. Aamupala taas sisälsi muroja, jogurttia, hedelmiä yms. Ruuat eivät oikeen miellyttäneet, mutta onneksi hotellin vierestä löytyi mm. seveneleven ja woolworths.

Puolenpäivän jälkeen jakaannuttiin aktiviteettiryhmiin. Jokainen oli valinnut jo Cairnsissa haluamansa aktiviteetit, joten ryhmät jakautuivat valintojen perusteella. Miedän ryhmän liiderinä oli irlantilainen mies, joka oli asunut useita vuosia Sydneyssa. Meidän ryhmä ei ollut valinnut illaksi mitään aktiviteettia, joten lähdimme nähtävyyskierrokselle.

Ensimmäisenä suuntasimme halppisturistikauppaan, josta jokainen taisi täydentää tuliaisvarastoja. Siitä lähdimme kävelemään keskustan suuntaan ja kävimme Australian suurimmassa woolworthsissa (kuvassa valkoinen rakennus) ja Queen Victoria buldingissa (josta löytyy yksi parhaista suklaatehtaista). Siitä jatkoimme matkaa Westfield shopping malliin, jossa saimme shoppailla ehkä puolitoista tuntia. Keskustasta matka jatkui kohti Hyde parkia. Puistosta löytyi myös St. James Church.

Viimeisenä muttei vähäisimpänä päästiin Sydney Harbouriin. Kaikki oli odottanut tätä hetkee varmasti koko matkan. Kiertelemään vähän päälle tunnin ajan satamassa. Käytiin muun muassa Sydneyn oopperatalon pihalla, poseerattiin Harbour bridgen edessä ja otettiin noin miljoona kuvaa.

Illalla lähdettiin vielä ravintola blackbirdiin, jonne jokainen aktiviteettiryhmä kokoontui. Saatiin aikaisemmin päivällä valita mitä syötäisiin ja mä päädyin maistamaan perinteistä britti-ruokaa fish and chips. Ruuan jälkeen meillä oli vapaata ja tosi moni lähti kiertelemään kaupunkia. Loppuen lopuksi kaikki taisivat päätyä starbucksiin ilmasen Wifi:n perässä.

Hyvää vappua kaikille!

Jenna

1. Vauh mitä kuvia! Tosi mielenkiintoinen blogi x) liityin lukijaksikin!

1. Apua kiitti paljon, toivottavasti viihdyt blogin parissa :)

2. Ootko jo päättänyt mihin lähdet?:) Aivan ihania kuvia ja kauhee ikävä takaisin tuonne Australiaan :(

1. Joo oon päättänyt ja tästä tulee varmasti lähiaikoina postausta! Aussit on kyllä aina sydämessä :)