torstai 30. kesäkuuta 2016

14 PÄIVÄÄ MATKAAN: FIILIKSIÄ

*Postaus on toteutettu yhteistyössä EF Education Firstin kanssa 

Heippa, 
mulla on enää kaksi viikkoa Kalifornian matkaa ja ajattelin jakaa nyt vähän fiiliksiä. Kyseessä on jo mun kolmas kielimatka, joten kuvittelisi kaiken olevan jo tuttua. Mutta ei, jokainen matka on niin erilainen ja vaikka kohde on sama, kaupunki on aivan eri. 

Me ollaan saatu jo lentotiedot, perhekin laittoi pari viikkoa sitten viestiä, liideri on tiedossa ja samoin koulu ja sijoituskohde. Lähtötasotesti tehty ja esta haettu. Matkan osalta kaikki alkaa olla okei. Itseasiassa mulla on tosi rauhallinen olo matkan suhteen. Kaikki vaikuttaa olevan kunnossa, mutta muutama juttu on vielä tekemättä.


Mua myös jännittää matka toosii paljon. Kaikki on taas erilaista. Uusi kaupunki, uusi perhe, uudet kaverit ja uudet aktiviteetit. Eniten ehkä jännitän perhettä. He vaikuttavat tosi mukavilta, mutta toisaalta koskaan ei voi tietää kohtaako kemiat todella. 

Samoin mun jännittää, että tulenko saamaan matkalla yhtään kavereita. Lähden ensimmäistä kertaa todella "yksin". Ekalla matkalla mulla ei samassa perheessä toinen suomalainen, joten meistä tuli melkeen pakosta ystäviä. Australiaan lähtiessä tutustuin toiseen suomalaiseen ja toivottiin päästä samaan perheeseen. Meistä tulikin tosi läheisiä. Nyt olen kuitenkin yksin perheessä. 

Olen myös melko hämmentynyt. En ole vielä oikeen todella sisäistänyt, että kahden viikon päästä lähden niin kauas kotoa kolmeksi viikoksi. Saas nähä tajuanko sitä missään vaiheessa, ennen kun ollaan koneessa.


Olo on myös melko haikea, koska tää tulee olemaan mun viimeinen matka EF:n kanssa. Kaikesta täytyy nyt nauttia ja ottaa kaikki ilo irti. En myöskään tiedä, mitä tän matkan jälkeen tapahtuu kun mulla ei olekaan selkeää tavoitetta kerätä pisteitä.

Eniten ehkä olen innoissani matkasta. Tää on todella upea mahdollisuus ja mulla on ollut niin pitkään kova ikävä takaisin Kaliforniaan. Odotan innolla uusien ihmisten tapaamista, sekä aurinkoa. Oon varma, että tästä tulee huippu matka!

Vielä vähän aikaa nauttia Suomen kesästä! Onko tiedän kesän matka jo tehty vai vielä edessä? Vai vietättekö tämän kesän ihan Suomessa? 

Jenna

10 kommenttia:

  1. Jee! Hyvää matkaa :)

    VastaaPoista
  2. Hyvää matkaa! :) Toivottavasti Calissa ei oo ihan niin järjetöntä hellettä kuin viimeviikkoina, kun pääset sinne puolelle palloa. Ja eiköhän kaikki hyvin mene - sulla on ihailtavan positiivinen asenne ja kokemustakin ehtinyt kertyä, joten leveällä hymyllä ja reippaalla asenteella eteenpäin vaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, täytyy toivoa että kaikki menee sunnitelmien mukaan! Katselinkin ettei Calissa ole enää kuin "vaan" +30 astetta lämmintä, että täytyypä kaivaa se aurinkorasva esiin. Onneksi hymyllä ja positiivisella aseenteella pärjää jo pitkälle :D

      Poista
  3. Huiii pidä ihan superhauskaa reissussa! Ja voin kertoa että yksin ku lähtee ni saa ajasta irti ehk viel enemmän ku jos olis jo heti alussa suomalaisia joihin tukeutua.

    ♥: Linda/Revontulipalo

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos paljon! Uskon, et tää reissu tulee kasvattamaan vielä lisää tosiaan ku ei ole sitä tuttua suomalaista koko ajan vieressä. Käyn kurkkaa sun blogia :)

      Poista
  4. Ota sit paljon kuvia ja laita ne tänne blogii :) kielimatkablogit on nii ihanii ku voi fiilistellä vaikka en ite ookkaan ikinä ollu kielimatkalla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan varmasti otan ja tekin varmasti pääsette niistä nauttimaan! (mikäli mitään traagista ei pääse tapahtumaaan). Ehkä säkin vielä päädyt kielimatkojen pariin :D

      Poista
  5. Turvallista ja hyvää matkaa! Toivottavasti reissustasi tulee ikimuistoinen :-)

    http://jasmminemaria.blogspot.fi/

    VastaaPoista

Kiitos kommentista :)